A plătit 2600 de lei pentru o pereche de botine, care s-au descusut în câteva zile. Vânzătoare a aruncat botinele în stradă

A dat un pumn de bani pentru o pereche de botine, dar acestea s-au descusut într-o săptămână. Pentru a ieși din încurcătură, administratoarea magazinului, în loc să-i întoarcă banii sau o altă pereche de încălțări, a cusut vechea achiziție și a încercat să convingă cumpărătorul să nu mai facă scandal. Doar că acesta a refuzat oferta, așa că administratoarea s-a enervat și a aruncat încălțămintea în stradă. Astăzi, echipa de filmare de la Jurnal TV, a găsit botinele reparate, din nou pe rafturile magazinului.

Andrian Cojocari susține că a plătit 2600 de lei pentru o pereche de botine, procurate dintr-un magazin din centrul capitalei, dar care s-au descusut în câteva zile.

ANDRIAN COJOCARI, consumator pătimit: „Pe 26 octombrie, eu am procurat această încălțăminte. La doar 12 zile, ea a început să se deformeze. Am văzut problema, am plecat înapoi la magazin, așa cum aveam bonul, pe baza lui fiind și garanția care mi-au spus că este de 3 săptămâni. Doamna recunoaște problema, spune că prima data se întâmplă așa ceva, că încălțămintea este din Germania, întrebări nu voi avea mulți ani înainte. Ea a spus că își cere scuze și mi-a dat foaia aceasta precum că, în loc de bani, ea a luat încălțămintea și mi-a spus să mă apropii peste două zile după bani.”

Când a venit peste două zile să-și ia banii, tânărul cumpărător a avut parte de o surpriză. Botinele fusese cusute, iar administratoarea a refuzat să îi întoarcă banii, așa cum a promis inițial.

ANDRIAN COJOCARI, consumator pătimit: „La magazin mă întâlnește un domn, care nici nu era prezent la prima noastră discuție și îmi arată mie încălțămintea cusută, da. Eu îi întreb de ce ați cusut-o, dacă era vorba să îmi întoarceți banii înapoi?”

Tânărul a scris și o plângere în cartea de reclamații, însă conflictul abia începuse.

Reacția finală a vânzătoarei a fost de-a dreptul șocantă.

Astăzi am mers împreună cu tânărul la magazin. Acolo nu am găsit-o pe administratoare, acesta refuzând să ne răspundă la telefon. Pe rafturi însă, de rând cu alte încălțări, am văzut aceleași botine reparate. Ca să nu putem filma, vânzătorul a stins lumina în sală.

ANDRIAN COJOCARI, cumpărător pătimit: „Poftim bocanii pe care i-am adus eu și cu cusătura adăugată deasupra. Dacă observați, cusătura se diferențiază de altele, aici este duplicat. Mărimea 41, așa cum este scris în foiță dată de doamnă. Eu vă arăt, că încălțămintea a fost purtată. Bocanii mei, pentru care eu am dat bani, ei i-au pus la vânzare, dar mie nu mi-au dat nimic. Lumina, vă rog.”

Vânzătorul nu a putut explica cum a ajuns încălțămintea înapoi pe raftul magazinului.

La fața locului a fost chemat un echipaj al poliției, care a înregistrat cazul. Specialiștii de la Agenția pentru Protecția Consumatorului susțin că asemenea acțiuni sunt inadmisibile și ilegale.

NATALIA STORCEAC, șef adjunct Direcția relații consumatorii și mediul de afaceri: „Comportamentul lasă de dorit, atâta timp cât consumatorul nu a solicitat reparația încălțămintei, nicidecum agentul economic, din propria inițiativă, nu ar trebui să efectueze aceste acțiuni de reparație. În mod normal, încălțămintea la care a fost stabilită neconformitatea, respectiv a fost reparată, nicidecum nu poate fi expus vânzării.”

Dacă a fost depistată o neconformitate, orice cumpărător poate cere în scris vânzătorului restituirea banilor. Pentru aceasta trebuie să păstreze bonul fiscal și talonul de garanție. Timp de 14 zile, agentul economic este obligat să soluționeze revendicările, în caz contrar, intervine Agenția pentru Protecția Consumatorului, iar agentul economic riscă să fie amendat.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*