Transportul rutier de mărfuri cu Uniunea Europeană, va fi liberalizat, iar prețul autorizațiilor pentru transporturile rutiere va scădea

Astăzi, ministrul Andrei Spînu a avut o întrevedere cu trasportatorii de marfă. Aceștia au discutat despre cele mai importante probleme cu care se confruntă transportatorii de mărfuri și au convenit să găsească soluții pentru a le rezolva.

În urma acestei întruniri s-a decis:

  • Prețul autorizațiilor pentru transporturile rutiere va scădea. Conform proiectului care-l vom înainta pentru aprobare în şedința Guvernului, costul autorizațiilor unitare se va diminua până la 5 euro, iar în cazul autorizațiilor CEMT prețul va constitui 150 euro pentru o autorizație anuală și 40 euro pentru o autorizație lunară.
  • Transportul rutier de mărfuri cu Uniunea Europeană, va fi liberalizat. Conform angajamentelor, Acordul va intra în vigoare provizoriu din momentul când acesta va fi semnat. Se preconizează semnarea acestui la finale lunii iunie.
  • Pentru fluidizarea traficului la punctele de frontieră au fost întreprinse mai multe măsuri între autoritățile vamale și a celor de frontieră moldo-române:
  • A fost creat un grup comun care va coordona acțiunile autorităților din Republica Moldova și România în punctele de trecere a frontierei, pentru a reduce din timpul de așteptare pentru camioanele cu marfă;
  • Primul punct vamal al echipe mixte moldo-române, este punctul de trecere a frontierei Leușeni-Albița;
  • Controlul vamal este operaționalizat pe partea română, prin dotarea cu mai multe dispozitive electronice de procesare a documentelor;
  • Fluxurile de mărfuri sunt organizate în funcție de încărcătură. De exemplu, pentru camioanele goale este permisă traversarea în tranzit prin punctele de trecere de capacitate mică;
  • A fost suplinit numărul de lucrători vamali, pentru creșterea ritmului de procesare și eficientizarea activității în vamă;
  • Programul de lucru între echipele de control din Republica Moldova și România este sincronizat;
  • Autoritățile fitosanitare și sanitar-veterinare din România funcționează în regim de 24/7;
  • În fiecare punct de trecere a frontierei este verificată și prezentată situația funcționalității scanerelor, cântarelor și altor tehnologii de scanare și verificare a camioanelor.

În ultimele zile suntem martorii a ceea ce se întâmplă la frontiere, a rândurilor de camioane blocate, astfel există încă multiple dificultăți cu care se împiedică transportatorii de mărfuri, asupra cărora încă trebuie de lucrat.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*